Vanliga frågor och svar

 

Står det NordicLust på mitt paket?

Nej, NordicLust står ingenstans på paketet. Vi använder oss av en neutral och diskret avsändare för din diskretion.

 

Min beställning är skickad, men har inte kommit fram. Var är den?

Om din beställning inte kommer fram till dig kan det vara av flera anledningar.
-Paketet får inte plats i brevlådan. Då skickas det till närmaste utlämningsställe och du blir aviserad. Detta kan ta någon dag extra.
-Vi har fel adress till dig. Då returneras paketet till oss.
-Paketet har försvunnit i posthanteringen. Om paketet inte har kommit fram efter 7 dagar, kontakta oss på info@nordiclust.se

Det går inte att beställa, hur går jag tillväga?

Kontakta oss via kontaktformuläret eller mejla till oss på info@nordiclust.se så kan vi hjälpa dig att göra en beställning.

 

Hur gör jag om jag har fått fel vara?

Om vi har skickat fel vara till dig, kontakta oss så löser vi det kostnadsfritt. Om du har råkat beställa fel produkt så är det däremot en vanlig retur. Läs mer under ”Reklamation, Byte och Retur”.

Är det säkert att handla hos er?

Ja, vi är ett svenskt registrerad bolag som innehar F-skattesedel och följer sedvanliga regler.
Vi sparar aldrig dina kortuppgifter och lämnar heller inte ut personuppgifter eller e-postadresser till tredje part.

 

Hur vet jag att min beställning har gått igenom?

När du lägger en beställning skickar vi en bekräftelse via epost med orderuppgifter såsom pris, adress, och produkter. Dubbelkolla gärna så att alla uppgifter stämmer. Om du inte har fått en bekräftelse så har troligtvis beställningen inte gått igenom alternativt att du uppgett fel mejladress. Kontakta oss så löser vi det.

Går det bra att skicka till en adress där jag själv inte är folkbokförd på?

Ja, det går bra om du betalar med kort, bankbetalning eller PayPal. Viktigt att notera är att man måste skriva C/O och därefter namn på personen som är folkbokförd på adressen.

Jag är under 18 år, får jag handla?

Nej, för att handla hos oss måste du vara myndig. Det går bra att be en målsman handla åt dig.

 

Jag skrev fel leveransadress, går det att ändra?

Det går att ändra så länge din beställning inte har skickats iväg. Vänligen se till att skicka ett mejl till oss snarast så försöker vi hinna ändra uppgifterna i din order.

 

Kan jag lägga till/byta varor när min beställning redan är gjord?

Det går bra att byta produkter så länge inte ordern är skickad och priset är samma. Om du vill lägga till en vara är det dock enklast att lägga en ny beställning.

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Vi erbjuder kortbetalning, bankbetalning via Trustly, Paypal och faktura/delbetalning via Billmate.

 

Kan jag avbeställa min order?

Det går bra förutsatt att vi inte redan har skickat iväg din beställning.

 

Vilka fraktbolag använder ni er av?

Vi samarbetar med Postnord (Posten).

 

Kan jag beställa från ett annat land än Svergie?

Javisst, vi levererar till hela Europa.

 

Hur lång tid innan jag får min återbetalning?

Vi återbetalar returer när vi har fått in produkten till oss och sett att den är i ett bra skick. Har du betalt med faktura kommer pengarna in på ditt konto inom 7 arbetsdagar. Har du frågor angående din återbetalning av faktura kontakta Billmate på www.billmate.se

Vid betalning med Paypal eller kortbetalning kontakta oss på info@nordiclust.se.